Barcelona, ciutat convidada de la Beijing Design Week

Barcelona, ciutat convidada de la Beijing Design Week

La ciutat agafa el relleu de Londres, Milà i Amsterdam

Catalunya suma una nova fita a la llista de certàmens artístics internacionals en què participa. Després de la Biennal de Venècia i el festival d’Avinyó, ahir es va fer públic que Barcelona serà la ciutat convidada de la pròxima edició de la Beijing Design Week, un dels esdeveniments capdavanters a nivell internacional en el camp del disseny. Després de convidar Londres, Milà i Amsterdam, els organitzadors de la setmana xinesa del disseny no han deixat passar de llarg el prestigi internacional del disseny, l’arquitectura i l’urbanisme barcelonins. Segons Àlex Susanna, el director de l’Institut Ramon Llull, que impulsa l’operació, la Beijing Design Week és la iniciativa cultural més important per a Catalunya després de la invitació a la Fira del Llibre de Frankfurt l’any 2007.

El pressupost de partida de l’operació és de 500.000 euros. Està previst que, en els pròxims mesos, empreses del sector s’afegeixin a les institucions públiques per desenvolupar les exposicions, els debats i la fira comercial en què es traduirà el desembarcament de Barcelona a la capital xinesa. A més de l’arquitectura i el disseny, Barcelona també jugarà la carta de les noves tecnologies i el seu paper dins la xarxa global de les smart cities . De fet, les línies estratègiques del projecte es presentaran al febrer en el marc de la pròxima edició del Mobile World Congress.

Exportar el teixit creatiu

A Barcelona hi ha «6.000 empreses creatives on treballen 74.000 professionals que facturen 14.000 milions d’euros», va dir el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, que va també va dir que la Beijing Design Week suposa «una oportunitat de projecció, difusió i de generació d’oportunitats de negoci».

La Beijing Design Week, que l’any que ve se celebrarà entre les acaballes de setembre i els primers dies d’octubre, poc abans que les primeres exposicions del Barcelona Disseny Hub obrin les portes, rep 3,5 milions de visitants en una setmana, tant d’arreu del país com internacionals. La notícia de l’elecció de Barcelona es va conèixer fa dues setmanes, i els organitzadors tenen un any per desenvolupar els continguts amb la complicitat del sector. La magnitud del certamen, va dir Susanna, comportarà, probablement, la creació de dues comissions de treball i el nomenament de diversos comissaris.

Publicat el 25 d’Octubre al Diari Ara