El projecte de la futura estació de la Sagrera agafa velocitat de creuer

El projecte de la futura estació de la Sagrera agafa velocitat de creuer

Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAV) va adjudicar la redacció dels projectes d’arquitectura, instal·lacions i urbanització a la unió temporal d’empreses Ayesa Ingeniería y Arquitectura SA, b720 Arquitectura, SLP (AxA) i Pegi Engineering SL

Publicat a La Vanguardia el 12 de juliol de 2021

El projecte de construcció de l’estació intermodal de la Sagrera continua superant obstacles. L’últim s’ha resolt els últims dies, mentre les obres de construcció de l’estructura de l’estació han arribat al punt àlgid de l’execució. L’11 de març, tal com va informar La Vanguardia el dia 22 d’aquell mes, la societat Barcelona Sagrera Alta Velocidad (BSAV) va adjudicar la redacció dels projectes d’arquitectura, instal·lacions i urbanització de l’estació a la unió temporal d’empreses que formen Ayesa Ingeniería y Arquitectura SA, b720 Arquitectura, SLP i Pegi Engineering SL, per 3,74 milions d’euros i un termini màxim d’execució de 24 mesos. Tot i això, el procés de contractació es va haver de suspendre cautelarment per la presentació d’un recurs al Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, que ara ha estat desestimat.

La proposta guanyadora, que inclou tant l’arquitectura de l’estació com la urbanització del seu entorn, té com a element més característic una gran pèrgola de fusta d’un disseny molt singular que eixamplarà el parc sobre les vies i al voltant de la nova porta d’entrada a la Ciutat Comtal.

Abans d’entrar a l’edifici, un gran pati intermodal, una mena d’àgora, permetrà accedir-ne als diferents nivells: a la
part inferior, els trens de Rodalies; a la superior, els d’alta velocitat. Tot això en un edifici molt lluminós i amb la firma de l’estudi de l’arquitecte Fermín Vázquez.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, celebra el nou pas en l’avanç de les obres de l’estació, “que de mica en mica es van acostant a la que n’ha de ser la configuració final”.

Sanz assegura que la de Sagrera ha de ser “una estació de referència per a la ciutat de Barcelona i és per això que ha
de tenir un disseny adequat, modern, que defineixi Barcelona, una gran estació envoltada d’un urbanisme de primer
ordre”.

Recreació de l’interior de la futura estació intermodal