VAIG LLEGIR -PENSANT QUE ERA UN FAKE- AQUESTA PART DEL PROGRAMA DE VOX | TONI MORAGAS (AxA)
“Promoveremos un urbanismo amable para las familias, arraigado y armonioso con el entorno, fomentando la rehabilitación de los estilos regionales y la protección de las fachadas tradicionales, incluyéndolos en los catálogos de bienes de interés cultural.
Rechazamos por ello proyectos globalistas como la llamada Nueva Bauhaus Europea que impulsan los burócratas de Bruselas, que, con la coartada del fanatismo climático y la eficiencia energética de los edificios pretende uniformar la realidad de nuestras ciudades.”
Vaig llegir -pensant que era un fake- aquesta part del programa de Vox. I no ho es.
Hi ha una esplèndida cançó de Serge Reggiani que es diu “Les loups”. Parla de que hi ha rumors de que han aparegut llops a països llunyans. Després se’ls ha vist pels voltants de París. Per acabar dient «Les loups sont entrés a Paris”. Poca broma! Imagineu a l’oficina de Visat un membre de Vox atent a que els projectes siguin fidels als «estilos regionalistas» i a que rebutgin els fidels a la “globalista Nueva Bauhaus”.
Aquella vella historia: varen venir per dur a la presó a A, B i C, però jo no ho era: aquest matí han empresonat arquitectes i jo ho sóc.
Toni Moragas, arquitecte
Juliol 2023