Adif ha tret a licitació, per gairebé tres milions d’euros, la reposició de la llosa del parc Central de Girona, la zona més afectada per les obres del TAV i l’última que falta per reurbanitzar.
Publicat el dimecres 4 de novembre de 2015 al Diari de Girona
Els treballs inclouran l’enderroc del finger -passadís que connecta l’estació convencional i la del TAV- perquè l’Ajuntament hi pugui fer una marquesina, així com la reposició de l’espai natural i la instal·lació de mobiliari urbà, com ara els llums i els bancs.
La licitació, publicada ahir al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), arriba amb retard, ja que estava previst que les obres comencessin a la primavera i tot just ara es liciten. El dia màxim perquè les empreses presentin les seves propostes serà el 2 de desembre, i les ofertes s’obriran l’onze del gener. A partir d’aquí, està estipulat que els treballs durin quatre mesos.
La llosa és la única zona que queda per recuperar a Sant Narcís després que en els darrers mesos s’hagin anat obrint els carrers Bisbe Sivilla, Oviedo i Josep Maria Gironella, així com la plaça d’Europa i la plaça Montserrat. També s’ha obert ja una franja del parc Central en paral·lel a Bisbe Sivilla, però els treballs que es faran ara permetran recuperar tota la llosa.
El projecte de la llosa es va consensuar entre l’Ajuntament, els veïns, Foment i Adif a través de diferents reunions. Els treballs consistiran en fer una esplanada verda amb gespa i zones de passeig per als vianants, així com la plantació d’alguns arbres compatibles amb el subsòl, que està format per una àmplia capa de ciment. També s’hi instal·laran elements de mobiliari urbà com papereres, bancs i enllumenat.
La reurbanització de la zona, a més, també preveu l’enderroc del «finger» que connecta l’estació de trens convencional amb la d’alta velocitat i que l’Ajuntament sempre ha volgut fer desaparèixer per tal d’impedir barreres a aquells que volen travessar el parc de costat a costat. D’aquesta manera, Adif s’ha compromès a enderrocar el túnel i el consistori serà l’encarregat de substituir-lo per una marquesina que serveixi com a refugi per si plou, però que permeti travessar el parc sense haver de donar la volta per darrera les dues estacions.