Publicat el 28 de febrer de 2014 al Diari ARA
Passaven pocs minuts de les onze del matí quan una màquina demolidora va començar ahir a mossegar l’anella viària de les Glòries. L’Ajuntament calcula que aquesta estructura, inaugurada l’any 1992 -a temps per als Jocs Olímpics-, haurà desaparegut del mapa de la plaça pels volts de la Mercè d’aquest any. Els treballs es duran a terme en dues fases. La primera, la que va començar ahir, servirà per enderrocar tot el costat mar de l’anella, per on, des del cap de setmana i després dels canvis de trànsit que s’hi han anat fent, ja no circulen cotxes. El costat muntanya de l’estructura, que actualment acull el trànsit de sortida, es començarà a demolir quan l’altra meitat del tambor ja sigui a terra, a partir del juny. Així, es calcula que al setembre l’anella haurà passat a la història i la Gran Via circularà, de manera provisional, en superfície, fins que no es concretin les obres del túnel que ha de servir per soterrar-la, ja durant el següent mandat municipal.
El canvi més evident a les Glòries, doncs, està començant a prendre forma. L’anella estava sentenciada des que el 2003 es va començar a dibuixar el projecte de transformació d’aquesta zona, que s’acabaria concretant el 2007 en l’anomenat Compromís per Glòries. L’enderroc anirà acompanyat de la conversió de l’actual nus viari en una nova plaça-parc, el projecte d’urbanització de la qual es va escollir a principis de mes. La proposta preveu un gran espai verd i un passeig elevat amb vistes a espais emblemàtics de la ciutat. En conjunt, la transformació s’allargarà fins al 2018.