El Barça va fer canvis al projecte original de l’Spotify Camp Nou per anar més de pressa i fer-lo més econòmic

El Barça va fer canvis al projecte original de l’Spotify Camp Nou per anar més de pressa i fer-lo més econòmic

Elena Fort i el director tècnic de l’Espai Barça, Lluís Moya, juntament amb els arquitectes Oscar Tusquet i Daniel Mòdol, i l’empresari Gabriel Masfurroll, van participar a un debat organitzat per Arquitectes per l’Arquitectura

Publicat el 18 de juny de 2024 a Cadena SER | Santi Ovalle

Representants del Barça van participar en una ponència d’experts titulada Diàlegs constructius convocada per Arquitectes per l’Arquitectura. En aquesta trobada amb diferents arquitectes de prestigi Lluís Moya, director tècnic de l’Espai Barça i Elena Fort, vicepresidenta institucional del Barça i responsable de l’Espai Barça, van anunciar el nom del director de projecte, l’arquitecte Fedde Huistra, director de l’àrea d’Arquitectura de Torrella.

Lluís Moya va repetir que avui en dia, 18 de juny de 2024, es mantenen les previsions de terminis i costos. El preu màxim garantit de l’estadi és de 960 milions d’euros i al club volen retornar al Camp Nou a finals de l’any 2024 amb el 60% d’aforament. Al mateix temps, Lluís Moya també va explicar que es van fer canvis sobre el projecte original, bàsicament, per fer-lo més ràpid i més econòmic. S’ha canviat la fonamentació de pilonatge per fonamentació superficial. I també ha canviat la manera de construir la façana i la coberta per garantir que l’obra compleix els objectius de cost i temps.

La trobada va durar una hora i mitja va haver-hi dues recriminacions principals dels assistents a Moya i Fort. Primer, la transparència, es van queixar de conèixer ahir l’arquitecte i que no fos una persona reconeguda dins el món de l’arquitectura. Però sobretot van criticar que els arquitectes originals, el despatx Pascual i Ausió, hagi abandonat el projecte i no exerceixi com a director d’obra. Sobre aquest aspecte va prendre la paraula Joan Pascual, fundador del despatx Pascual i Ausió, que estava entre els assistents, i va explicar que de l’equip original no queda gairebé ningú.

Pascual va justificar la seva dimissió perquè “hi havia certa desconfiança sobre la capacitat dels arquitectes i les enginyeries locals”. Va ser una ponència interessant on va haver-hi una crítica generalitzada dels arquitectes presents a diferents parts del projecte com l’adjudicació de Limak, la manca de transparència i l’absència dels arquitectes originals a l’obra actual.