PERLLONGAMENT DE FGC A SABADELL. ESTACIONS “LA CREU ALTA” I “SADABELL NORD”
2011 – 2017
Per encàrrec d’Infraestructures.cat es redacta el projecte de perllongament de FGC a Sabadell de les estacions de La Creu Alta i Sabadell Nord (intercanviador amb RENFE-Rodalies).
Les característiques d’aquestes estacions són que totes estan soterrades a una profunditat de ~20 a ~26m i a la superfície dels carrers o parcs tan sols emergeixen els edicles d’accés o sortides d’emergència.
En totes les estacions les infraestructures d’obra civil estan construïdes, tractant-se d’estructures d’edificis rectangulars soterrats dins del qual es desenvolupen diverses plantes d’aparcament (només a Plaça Espanya) i els vestíbuls principals, intermedis i les andanes de FGC, fet que dóna un espai obert a tota l’alçada amb una percepció de tota l’estructura de l’edifici soterrat.
Aquesta caixa rectangular intersecciona els túnels de les vies del tren. En aquest prisma estan situades les escales convencionals, escales mecàniques, escales d’evacuació i ascensors que permeten recórrer la distància de les andanes al carrer a través del vestíbul o vestíbuls a diferents nivells.
En el disseny resultant d’aquestes estacions s’ha intentat donar una imatge comuna, tant en vestíbuls com en andanes, de forma que el viatger en entrar al recinte i passar a través de les diferents plataformes, percebi materials i acabats iguals, amb diferents matisos i adaptant-se a les diferents característiques de cada estació i, sobretot, prioritzant la impressionant expressivitat de l’estructura existent de les estacions.
Autors: Mora-Sanvisens, Arquitectes Associats
Fotografies: José Hevia