Terrassa estrena el seu 'metro' amb un retard de cinc anys

Terrassa estrena el seu 'metro' amb un retard de cinc anys

Inauguració institucional i popular del nou tram de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb adeqüació de les estacions a càrrec de l’estudi d’arquitectura Mora-Sanvisens

Publicat el 29 de juliol de 2015 al diari EL PERIÓDICO

La ciutat de Terrassa incorpora a partir d’avui tres noves estacions a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Les obres, que s’han allargat cinc anys més del previst, han suposat una inversió de 401 milions d’euros i permeten connectar amb Rodalies a través d’un intercanviador i arribar a la Universitat Politècnica de Catalunya i l’hospital Mútua Terrassa.

«Ens hem de disculpar pel retard, però per sort ha tingut un final feliç», va assenyalar el president de la Generalitat, Artur Mas, en l’acte inaugural, celebrat ahir a la tarda a l’estació de Vallparadís-Universitat. Les obres han patit problemes pressupostaris al llarg de la seva execució, el més greu el gener del 2012, quan el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder va anunciar la paralització de les obres a Terrassa i Sabadell.

Sabadell haurà d’esperar fins al 2016 per veure-la completada. A Terrassa, centenars de ciutadans van aprofitar que era festa major per recórrer els primers trajectes de mostra entre les tres estacions, conèixer les instal·lacions i participar en els espectacles de música de jazz, tradicional i jocs infantils que es van organitzar als voltants de les estacions.

L’ampliació ha suposat allargar 4,5 quilòmetres la xarxa i les tres noves estacions –Nacions Unides, Estació del Nord (intercanviador amb Rodalies) i Vallparadís-Universitat– estaran connectades a la xarxa de FGC des d’aquest mateix matí

Imatge de portada extreta del Diari de Terrassa