ELS COLORS DE LE CORBUSIER A L’ÍNDIA : el viatge d’Enric Miralles i Elías Torres (AxA) a La Porte Email

ELS COLORS DE LE CORBUSIER A L’ÍNDIA : el viatge d’Enric Miralles i Elías Torres (AxA) a La Porte Email

L’exposició s’inspira en la investigació realitzada per l’arquitecte Josep Quetglas sobre els croquis que van fer Enric Miralles i Elías Torres durant el seu viatge a l’Índia el 1992

L’exposició s’inspira en la investigació realitzada per l’arquitecte Josep Quetglas sobre els croquis que van fer Enric Miralles i Elías Torres durant el seu viatge a l’Índia el 1992. En el centre del viatge estava la visita a l’arquitectura de Le Corbusier a les ciutats de Chandigarh i Ahmedabad.

Els acompanyaven amb la Städelschule que en aquells anys Enric dirigia, Benedetta Tagliabue, Valerio Ferrari, Mogens Krustrup, Jesús Menéndez, Thomas i Helke Bayrle, Götze Stockmann i Klaus Bollinger. La Porte Email del Parlament de Chandigarh va significar per al grup una espècie de destí màgic.

Es mostren fotografies, croquis i diaris de viatge inèdits que permetran al visitant reviure aquell viatge a través dels ulls dels arquitectes.

Varis dels viatgers portaven llapis i paper, plasmant tot el que els atreia al seu voltant. En moltes ocasions Enric i Elías dibuixaven el mateix motiu, un al costat de l’altre.

Enric va omplir amb la seva estilogràfica blava uns quaderns de dibuix de tapa dura de 10,5x15cm, a més de prendre diapositives per a crear després els seus muntatges panoràmics, mentre que Elías va omplir a bolígraf negre uns hartbound sketchbook de 14x21cm.

La mirada dels dos arquitectes converteix directament el paisatge i els objectes en arquitectura: ambdós percebien la capacitat que un mateix motiu tenia per a convertir-se en noves formes arquitectòniques. Passejant pel descampat del Capitoli de Chandigarh el grup d’amics podia sentir como si el seu autor hagués deixat fragments del seu propi cos per a ser estudiats per les generacions futures. És possible que aquest hagi estat el motiu – o el destí – de l’arquitectura de Le Corbusier: servir de catalitzador de l’obra d’altres arquitectes.

Le Corbusier entra dins l’escenari d’Enric Miralles a la seva juventut. Com a estudiant veia en els seus dibuixos i anotacions certa manera de “rotunditat” i extrema definició tècnica. Segurament va ser el millor mestre que Enric Miralles va tenir durant la seva carrera professional, acompanyant-lo des del principi fins al final.

L’exposició, que es podrà visitar fins el 30 de setembre d’enguany ha estat afavorida per Gigacer Spa que, en col·laboració amb la Fundació Les Couleurs ® Le Corbusier, ha patentat cinc col·leccions de ceràmiques exclusives que reprodueixen fielment la “Polychromie Architecturale” de Le Corbusier. Dues d’aquestes col·leccions estan exposades al llarg de tota l’exposició i permeten apreciar d’aprop la famosa varietat cromàtica present a La Porte Email de Chandigarh.

L’exposició es pot visitar de Dll-Dv de 10h a 14h i de 16h a 19h.

Crèdits de l’exposició:
Curator:
Elías Torres i Benedetta Tagliabue directora de la Fundació Enric Miralles i Miralles Tagliabue EMBT

Coordinadores:
Roberta Landino, Anna Vilà

Producció:
Roberta Landino, Anna Vilà, Arianna Giorgia Speroni, Costanza Tomba, Giulia Rosso

Patrocinador:
Gigacer Spa

Agraïments:
Pasarela Project, Fundación Arquia

Fundació Enric Miralles.
Passatge de la Pau 10 bis
08002 Barcelona, Espanya

FINS EL 31 DE GENER DE 2020