El món del disseny recupera la identitat comercial perduda de Barcelona

El món del disseny recupera la identitat comercial perduda de Barcelona

El grup de recerca d’EINA presenta demà a les 19:30h al CoAC el llibre ‘L’interiorisme comercial com a patrimoni. Una aproximació des del món del disseny’, el primer estudi elaborat sobre aquest àmbit

L’interiorisme comercial com a patrimoni. Una aproximació des del món del disseny és un exercici de recerca, a manera d’aportació documental i d’exemple de mirada històrica sobre els interiors comercials moderns ja desapareguts a Barcelona. Amb motiu de la presentació del llibre es durà a terme una taula rodona amb especialistes del sector (Xavier Olivella, Manuel Ruisánchez, Enric Steegman, Jordi Rogent i Àlex Mitrani) per tractar sobre el problema de la desaparició de botigues de valor patrimonial des del punt de vista del disseny.

El llibre elaborat pel Grup de Recerca d’Història i Estudis del Disseny (GRHED) d’EINA, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, contribueix a preservar el caràcter efímer de l’interiorisme comercial i a protegir i generar valor cultural, simbòlic, humà i econòmic per a Barcelona i la seva ciutadania.

L’actualització dels lloguers i la Llei d’Arrendaments Urbans de 2015 ha provocat la desaparició i la renovació constant de comerços. Aquest context ha compromès la identitat de les ciutats i Barcelona és un clar exemple. La publicació reivindica la dimensió patrimonial del món del disseny comercial i col·labora en la definició quantitativa de la identitat urbana de Barcelona i del seu futur. I també rescata de l’oblit el valor del disseny i pot servir de model per a comerços i botigues.